Asiakas
Saaren Taika
Palvelut
Brändiuudistus
Kahdeksan vuotta sitten perustettu Saaren Taika on kasvanut pienestä yhden naisen yrityksestä tunnetuksi ja halutuksi kosmetiikkabrändiksi. Aika on tuonut mukanaan menestystä ja kipujakin, mutta sisukas omistajaperhe on ottanut kaiken mahdollisuutena kehittyä yhä paremmaksi.
Isompiin mittoihin kasvaneen yrityksen brändi kaipasi tarkastelua ja suurempia saappaita. Alkoi Saaren Taian ja Parceron yhteinen brändin uudistusmatka.
Parcerolta on tullut loistavia ideoita kampanjointiin sekä ydinviesteihin. Kommunikaatio ja projektinjohto on ollut ensiluokkaista.
Veera Amnelin-Kylämäki
Toimitusjohtaja
Saaren Taika
Syvistä vesistä sankaruuteen
Saaren Taika on luotu erityisesti haastavan ihon ongelmien taltuttamiseen, mahdollisimman luonnonmukaisin keinoin. Särkisalon saaristosta kotoisin olevan yrityksen brändiuudistukseen lähdettiin syväluotaavalla ja osallistavalla pohjatyöllä eli bränditutkimuksella ja workshopeilla. Hyvä pohjatyö tuotti yllättäviä löydöksiä ja selkeän suunnan tulevaisuuteen.
Olemassaolon syy sai vahvistusta ja tulevaisuuden visio tähdentyi. Kohderyhmät, brändin attribuutit, tavoitteet ja brändipersoonalöydös hoksauttivat ja innostivat uutta kohti. Brändin näkyvimpiin muutoksiin eli sloganin, logon ja pakkausten uudelleenmäärittelyyn satsattiin aikaa.

Rohkeasti omanlainen
Saaren Taian brändin sydän sykkii rohkeutta. Sille annettiin tilaa ja sen annettiin näkyä. Ja sen halutaan tarttuvan myös asiakkaisiin; rohkeutta olla juuri oma itsensä, omille unelmilleen herkkänä.
Brändi nousi ansaitsemalleen tasolle, boldisti.
– Parceron kanssa työskentely on ollut innostavaa ja uudenlaista. Brändiuudistukseen liittyvät workshopit ja keskustelu herätti meissä paljon ajatuksia, uusia ideoita ja ymmärrystä, miten brändityötä voidaan tehdä tiimissä paremmin, Saaren Taian toimitusjohtaja Veera Amnelin-Kylämäki kertoo.
Brändin uudistuminen on kaukana sanahelinästä. Sen pitää näkyä ja kuulua ja olla erityisesti brändin parissa työskentelevien apuna.
– Brändityö ja sen myötä syntynyt, erittäin kattava, helposti ymmärrettävä ja selkeä brand book sekä ohjeistot pakkauksiin, on helpottanut työskentelyämme merkittävästi. Nykyään on helppo ohjeistaa uusia työntekijöitä, tiimiä, kumppaneita ja kaikkia sidosryhmiä siitä, millainen Saaren Taika on. Esimerkkien avulla jokainen pääsee helposti kiinni siihen, miltä kosmetiikkabrändi Saaren Taika näyttää, kuulostaa ja tuntuu.
Me Parcerolla kunnioitamme käsissä olevaa brändiä, mutta emme pelkää haastaa isompiin saappaisiin.
– Parcerolta on tullut loistavia ideoita kampanjointiin sekä ydinviesteihin. Kommunikaatio ja projektinjohto on ollut ensiluokkaista. Erityisen tyytyväisiä ollaan oltu siihen, että myös meitä on hoputettu ja annettu selkeät deadlinet ja huolehdittu, että työ etenee sovitussa aikataulussa, Amnelin-Kylämäki kiittelee.
Lue lisää: Brändin uudistaminen aloitetaan brändistrategian määrittelystä



