Asiakas
Tupla
Palvelut
Markkinointiviestinnän konsepti
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Kanavat
TikTok
Mainoksen mainos räjäytti potin TikTokissa
Tupla on toiminut seikkailunhalun herättäjänä jo vuosikymmenten ajan. Suomen suosituimmalla suklaapatukalla on laaja kohderyhmä, josta erityisesti nuoria tavoitellaan sosiaalisen median kautta. Parcero nappasi patukat kainaloon ja lähti selvittämään kuinka olemassa olevan TV-materiaalin seikkailullisuus hyödynnetään tehokkaasti somessa ja miten sama mainossisältö jalkautetaan TikTokiin mahdollisimman orgaanisesti.
Maistuisko seikkailu?
TikTok kanavana on täynnä yllätyksiä ja mitä erikoisempi (lue: randomimpi) lopputulos onkaan, sitä enemmän se herättää kiinnostusta katsojissa. Muiden somekanavien tuotelähtöisten brändisisältöjen sekä seikkailullisten TV-mainosfilmien kaveriksi tuli luoda villi kortti, joka rakentuu jo tuotettujen materiaalien ympärille ja säilyttää kampanjan kokonaisuuden. Vastaus konseptille löytyi mainoksen mainoksesta eli mainoksesta, joka mainostaa mainosta.
Lue lisää blogista: Miten tunnistaa ja luoda TikTokissa trendaavaa sisältöä?
Toteutimme brändifilmeille trailerit, joissa mainostettiin TV-mainosta ja ohjattiin katsoja telkkarin ääreen. Filmeissä nuori ystäväporukka seikkaili Kuusamossa – ja se mikä tapahtui pohjoisessa, näkyi myös televisiossa. Ja nyt tietysti myös TikTokissa!
Traileriäänen takana on seikkailumestari Michael Majalahti ja äänituotannosta vastasi Miracle Sound.
Loppuvuoden taktinen Tupla Crispy Puffs -kampanja keskittyi herkulliseen tuoteanimaatioon, joten myös mainoksen mainoksessa oli tärkeää, että animaatio jää katsojilla mieleen. Halusimme luoda yhteyden Metan ja TikTokin välille, ja herättää perinteisen kampanjamateriaalin uuden lailla henkiin. Toteutuksessa suklaapussi reagoi itseironisesti muissa somekanavissa pyörivään omaan taktiseen mainokseensa – laulaen mainosspiikit karaokena.
Tupla Crispy Puffs -mainos on täydellinen esimerkki siitä, miten brändi voi muuntaa taktisen, tuote-keskeisen Meta-mainoksen erittäin viihdyttäväksi TikTok-mainokseksi. Alku kiinnittää huomion hyvin ja tunnetun TikTok-efektin käyttäminen tekee videosta sopivan alustalle. Huumori on brändille luontevaa, ja voimme nähdä kommenttien perusteella, että monien mielestä tämä on ehdottomasti paras TikTok-mainos, jonka he ovat pitkään aikaan nähneet.
Niina Lammila
Cloetta Finland Oy
Senior Brand Manager
Tulokset
Tupla Crispy Puffsin ensimmäisten kahden viikon tulokset kolmen viikon kampanjasta olivat jo menestyksekkäät – TikTokin mukaan mainos sijoittui ensimmäisten viikkojen ajan alan samanlaisten mainostajien joukossa parhaimpaan 25 prosenttiin, mikä tarkoittaa, että mainos on parempi kuin 75 % kaikista tämän alan videoista. Kampanjan aikana mainos tavoitti 797 743 patukkafania, 1,11 euron CPM-hinnalla. Mainos resonoi nuoren kohdeyleisön kanssa, mikä näkyy positiivisissa kommenteissa ja innostuksessa sisältöä kohtaan – tykkäyksiä video sai 4794, jakoja 95 ja kommentteja 186.
Lue myös: Strateginen kumppanuus nosti Tuplan markkinointiviestinnän uudelle tasolle