04.09.2024

Seinäjoki valitsi Parceron markkinoinnin kumppaniksi

Parcero

Seinäjoki valitsi Parceron markkinointikumppanikseen. Yhteistyössä ovat mukana Seinäjoen kaupunki, sen yritystoiminnan kehitysyhtiö Into Seinäjoki ja matkailun Visit Seinäjoki.

– Kumppanuus on Parcerolle suuri kunnia. Seinäjoella ymmärretään markkinoinnin merkitys alueen vetovoiman kasvattamisessa – kaupunki on ollut aluemarkkinoinnin suunnannäyttäjä jo parinkymmenen vuoden ajan, Parceron projektijohtaja Johanna Muukkonen kertoo.

Yhteistyön tavoite on kasvattaa Seinäjoen tunnettuutta asumisen, yrittäjyyden, matkailun ja opiskelun kaupunkina. Parcero tuo tiiminä yhteistyöhön strategista markkinointiosaamista ja vahvaa digimarkkinointia. Kasvua tavoitellaan pitkäjänteisellä tekemisellä:

– Aluemarkkinointi vaatii tekijältään kärsivällisyyttä. Huomio voidaan saavuttaa yksittäisillä teoilla, mutta ihmisten mielikuviin kaupungista vaikutetaan pitkäjänteisellä ja suunnitelmallisella viestinnällä. Suunnan kehitystyölle antaa Seinäjoen kaupunkistrategia, Muukkonen täydentää.

Uutta näkökulmaa markkinointiin rannikolta lakeuksille

Seinäjoen kaupungin viestintäpäällikkö Krista Rintalan mukaan sekä kaupungille että Into Seinäjoelle tärkeää on markkinoinnin rohkeus:

– Kaikkea kaikille ei ole mitään kenellekään, mieluummin överit kuin vajarit. Olemme kansallista näkyvyyttä tavoittelevassa markkinointityössä hyödyntäneet isoja, alueemme ulkopuolisia toimistoja, jotka ovat tuoneet näkökulmaa laatikon ulkopuolella. Myös yhteistyömme Parceron kanssa tähtää siihen, että Suomen Turusta katseltuna Seinäjoki voi näyttää erilaiselta kuin Lakeuden juurelta sihdattuna. Toivomme sen näkyvän myös ideoissa.

Matkailumarkkinoinnista maailmanluokan vision lanseeraukseen

Ensimmäinen yhteinen kampanja houkutteli kesällä matkailijoita Seinäjoelle mm. somessa, suurilla ulkomainospinnoilla ja suurtapahtumissa. Yleisöennätyksiä tahkosivat niin Provinssi 85 000 vierailijalla kuin Farmari 91 000 kävijällä. Myös Tangomarkkinat jatkoi kasvuaan.

Syyskuussa markkinoinnin painopiste vaihtui matkailusta yrittäjyyteen ja Into Seinäjoen vision lanseerauskampanjaan – useita kertoja yritysystävällisyydestään palkittu Seinäjoki tahtoo seuraavaksi olla maailman kannustavin yrityskaupunki.

Muukkosella Seinäjoen kanssa tehtyjä kampanjoita on kuitenkin takanaan jo useampi, sillä hänellä on yhteistä historiaa kaupungin kanssa liki kymmenen vuoden takaa:

– Olen ollut vuosia projektijohtaja Komia-yhteismarkkinointihankkeessa, johon osallistui Seinäjoki ja seitsemän muuta eteläpohjalaista kuntaa. On mahtavaa päästä jälleen tukemaan Seinäjoen kasvutavoitteita samojen tuttujen kanssa. Tahtoa, intoa ja tekemisen meininkiä piisaa vaikka muille jakaa, Muukkonen iloitsee.

Haluatko kuulla lisää?