Vaikuttajamarkkinointi on nopeasti kasvava markkinoinnin osa-alue, joka tarjoaa yrityksille ainutlaatuisen tavan tavoittaa kohderyhmiään tehokkaasti ja persoonallisesti. Parcero on kaikki osapuolet huomioon ottava, vastuullinen ja kokonaisvaltainen vaikuttajamarkkinointia tarjoava toimisto niin brändeille kuin vaikuttajille.
Miksi valita vaikuttajamarkkinointi Parcerolta?
Olemme Suomen ensimmäinen markkinointiviestintätoimisto, joka toi vaikuttajamarkkinoinnin osaksi monikanavaista ja tunteita herättävää markkinointiviestintää. Meidän lähestymistapamme on vankka, vastuullinen ja kattaa kaikki osapuolet – niin vaikuttajat kuin bränditkin.
Toimivat vaikuttajayhteistyöt
Tarjoamme vaikuttajamarkkinoinnin avaimet käteen -palveluna, joka kattaa kaikki vaikuttajakampanjan aspektit. Palvelumme koostuu tarkkaan mietitystä prosessista, jonka avulla löydämme brändillesi oikeat vaikuttajat ja teemme vaikuttajakokemuksesta laadukkaan. Varmistamme, että vaikuttaja on aidosti kiinnostunut tuotteesta tai palvelusta ja sisällöt ovat toimivia.

vaikuttajamarkkinointipalvelu Parcerolta pitää sisällään:
- Asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden määrittely
- Brändille sopivien vaikuttajien kartoitus ja esittely sekä valinta yhdessä asiakkaan kanssa
- Vaikuttajien ohjeistus, perehdytys brändiin, briiffaus kampanjaan
- Vaikuttajasisältöjen koordinointi ja aikataulutus
- Sisältöjen tarkistus ja sisältöjen hyväksyminen asiakkaalla sekä sisältömateriaalien tallennus asiakkaan käyttöön
- Yhteistyösopimukset ja -palkkiot
- Vaikuttajien helpdesk
- Trafikointi ja copytekstit omiin kanaviin
- Aikataulutus ja projektijohto
- Raportti yhteistyön tuloksista
VAIKUTTAJAMARKKINOINNIN hinta AVAIMET KÄTEEN -PALVELUNA
Suosittelemme, että vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuus, sisältäen koordinoinnin ja vaikuttajien palkkiot, olisi vähintään 6000 €. Alla esiteltynä vaikuttajayhteistyön koordinoinnin hinnat. Huom. hinnat eivät sisällä vaikuttajien palkkioita.
- 1–2 vaikuttajaa, hinta alkaen 2 500 €
- 3–5 vaikuttajaa, hinta alkaen 4000 €
- 6–8 vaikuttajaa, hinta alkaen 5500 €
- 8+ vaikuttajaa, kysy tarjousta
Miten valita sopiva vaikuttaja?
Vaikuttajayhteistöiden hinnat määräytyvät pääosin seuraajamäärän mukaan, mutta myös vaikuttajan sitoutuneisuus ja kohderyhmä vaikuttavat kustannuksiin. Vaikka budjetti asettaa rajoitteet, mieti vaikuttajan valintaa myös kampanjan tavoitteiden mukaan.
🔹 Nano-vaikuttajat (alle 1 000 seuraajaa) – Pieni mutta yleensä erittäin sitoutunut yleisö, sopii kohdennettuun ja autenttiseen markkinointiin.
🔹 Mikro-vaikuttajat (alle 10 000 seuraajaa) – Hyvä yhdistelmä uskottavuutta ja tavoittavuutta, suosittu valinta pienemmän budjetin vaikuttajamarkkinoinnissa.
🔹 Makro-vaikuttajat (yli 10 000 seuraajaa) – Suuri näkyvyys, mutta usein matalampi sitoutuneisuus verrattuna pienempiin vaikuttajiin. Vaikuttajamarkkinoinnissa eniten hyödynnetty vaikuttajien ryhmä.
🔹 Megavaikuttajat (yli 100 000 seuraajaa) – Tyypillisesti julkkisuudesta tuttuja henkilöitä ja vaikuttajia, jotka tavoittavat laajan yleisön. Tuotetut sisällöt ammattimaisia ja laadukkaita, mutta yhteistyöt yleensä kalliita.
Lue lisää aiheesta: Mikä ihmeen nano-, mikro-, makro- ja megavaikuttaja?
Miten tehdä tuloksellista vaikuttajamarkkinointia?
Kampanjan tavoitteet ovat tärkeässä roolissa, kun valitaan vaikuttajia – vaikuttajan seuraajamäärä ja kanava vaikuttavat nimittäin suuresti tavoitteiden saavuttamiseen. Onko tavoitteena laaja näkyvyys ja tunnettavuuden kasvattaminen vai esimerkiksi korkea sitoutumisaste?
Lue blogiVastuullista vaikuttajamarkkinointia
Me Parcerolla olemme vastuullisen ja innovatiivisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä. Olemme tehneet sosiaalisen median vaikuttajien kanssa yhteistyötä jo kymmenen vuotta tarjoten brändeille ja yrityksille räätälöityjä kampanjoita selkeästi määriteltyyn tarpeeseen.
Miten vaikuttajamarkkinointia tehdään vastuullisesti? Lue lisää vastuullisuudesta vaikuttajamarkkinoinnissa!
Vaikuttajamarkkinointitoimisto helpottaa vaikuttajayhteistöitä
Parceron vaikuttajamarkkinoinnin spesialistina toimii Anna Rintala. Anna vastaa asiakkaidemme laadukkaista ja tuloksellisista vaikuttajayhteistöistä. Anna inspiroituu brandmatcheistä ja hyvin tuotetuista kampanjoista, joista hyötyy niin asiakas kuin vaikuttajakin.
Kiinnostaako vaikuttajamarkkinointi?
Ota yhteyttä Annaan +358 40 823 1857 tai laita meiliä anna.rintala@parcero.fi
Case Masked Singer Suomi
MTV halusi ilmiöittää Masked Singer Suomen 15–34-vuotiaiden kohderyhmässä, herättää kiinnostusta ohjelmaa kohtaan ja saada heidät ruudun ääreen. Päätimme lähteä luomaan ohjelman lanseerauksen ympärille hypeä vaikuttajasisältöjen kautta. Kampanjaan hyppäsi mukaan neljä makrovaikuttajaa. Lue koko case!
TutustuCase Salatut Elämät
Salatut elämät on juhlisti 25-vuotista taivaltaan vuonna 2024 ja tahtotilana oli tehdä vaikuttajamarkkinointia juhlavuoden kunniaksi. Pääpaino haluttiin pitää TikTokissa ja nuorten tavoittamisessa. Parcero tarttui haasteeseen ja suunnitteli vaikuttajamarkkinoinnin kampanjan osaksi 25-vuotisjuhlavuoden markkinointia. Katso tulokset!
TutustuVaikuttajamarkkinoinnin uudet tuulet
Vaikuttajamarkkinointi on viime vuosina vakiinnuttanut paikkansa ja sen merkitys kasvaa jatkuvasti. Mitkä ovat merkittävimmät vaikuttajamarkkinoinnin trendit, jotka jokaisen markkinoijan kannattaa tietää?
Lue blogi vaikuttajamarkkinoinnin trendeistä