Grand One: ­­­­Paras somepresenssi

Myllyntorni – Raision ihmeellisin maamerkki TikTokissa

LÄHTÖKOHdat

Kauppakeskus Mylly on Länsi-Suomen suurin kauppakeskus, jossa varsinaissuomalaiset viettävät vapaa-aikaa. Myllyn tavoitteena on olla koko Euroopan tunnetuin raisiolainen kauppakeskus ja matkailukohde.

Saimme tehtäväksi ratkaista, miten Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus voisi olla koko Euroopan tunnetuin raisiolainen kauppakeskus ja matkailukohde vertaansa vailla, sekä jalkautua mahdollisimman ketterästi, kustannustehokkaasti ja brändiä rakentavalla tavalla TikTokiin.

Strategia JA INSIGHTIT

Strateginen näkemyksemme oli, että erottuva, viihdyttävä ja kanavaan sopiva sisältö nousee TikTokin algoritmin avulla kohderyhmän tietoisuuteen. Tavoitteenamme oli luoda konsepti, joka nostaa Myllyn maailmankartalle ilman mainosrahaa. 

Insight 1: jokaisella itseään kunnioittavalla matkakohteella on oma maamerkki

Insight 2: Raisiolaisuus on reipasta ja vilpitöntä tallaamista. Ei niin vakavasti otettavaa – itseironista. Puurretaan ja urheillaan. Arvostetaan perusasioita. Reilua ja ahkeraa, välillä nautitaan myös viihteellä. Raisiolaiset ovat rehti perusluokka. Tunnettuja suorasanaisuudesta ja hyväntahtoisuudesta.

Asetimme Kauppakeskus Myllyn tavoitteeksi bränditunnettuuden kasvattamisen, joka kiteytyy humoristiseen ja viihteelliseen sisältöön, joka tarttuu ajankohtaisiin aiheisiin, trendeihin ja ilmiöihin.

Luova idea

Pariisilla on Eiffelin torni, mutta meillä on Raision ihmeellisin maamerkki – Myllyntorni! Jokainen sen ohi kulkenut tai sen vierestä vipeltänyt on kiinnittänyt siihen huomiota jollain tasolla. Nostimme tämän huikean tolpan muiden maamerkkien rinnalle tasavertaiseen asemaan ja annoimme sille sen kuuluva maailmanluokan arvostuksen.
Myllyntorni rakentaa vuorovaikutusta ja välittää raisiolaista tunnelmaa myös niille, jotka eivät ole päivittäisessä tekemisessä kauppakeskuksen kanssa. Itseironisen brändipersoonansa avulla se puhuttelee paikallisia ja naurattaa katsojia hyväntahtoisesti. Myllyntorni on rohkea oman tien kulkija, joten sen maanantaiaamuinen eriskummallinen aforismi elämästä tai asettuminen presidenttiehdokkaaksi ei yllättäisi katsojia lainkaan.

Kauppakeskus Myllyn myllyntorni kampanja tiktokissa.

Toteutus 

Rakensimme koko Kauppakeskus Myllyn TikTok-preesensin vain yhden still-kuvan ympärille ja ylivoimaisen erottautumistekijän, eli Myllyntornin ympärille.

Myllyntornin ensimmäinen sisältö julkaistiin elokuussa 2023. Sisältöjä on julkaistu säännöllisesti, lähes viikoittain orgaanisesti, ilman maksettua mainontaa. Tekemisessä on luotettu luovaan konseptiin ja strategiaa tukeviin brändääviin sisältöideoihin. Sisällöntuotantotapa on ketterä, sillä konsepti perustuu tornivisualiikkaan, trendeihin ja oivaltavaan tekstituotantoon.

Tulokset

Orgaanisella TikTok-strategialla saavutettiin lähes 200 000 näyttökertaa marras-tammikuun aikana. Orgaaninen tavoittavuus tänä aikana on ollut noin 138 000. Samana aikaan tykkäyksiä on tullut yli 23 o00 ja seuraajamäärä on kasvanut noin 1500:lla. Kommentteja tili on saanut orgaanisesti samalla aikavälillä yli 800. Olemme onnistuneet luomaan yhteisöllisyyttä Myllyntornin avulla ja yhteisön kasvattaminen TikTokissa on loistava tapa vahvistaa Myllyn brändiä. Myllyntorni on hurmannut yleisönsä autenttisella, alustalle sopivalla sisällöllä. Myös vanhemmat sisällöt keräävät yhä reaktioita.

Kauppakeskus Mylly markkinointikampanjan tiktok reaktiot.

KAMPANJAINFO

Työn nimi: Myllyntorni – Raision ihmeellisin maamerkki TikTokissa
Suunnittelu ja tuotanto: Parcero
Tiimi: Heikki Kyllönen, Milla Ilkamo, Ali Achek, Kaisla Honkaniemi, Anette Vierimaa, Emilia Stenholm, Vilma Piironen
Asiakas: Kauppakeskus Mylly
Kilpailukategoria: Paras somepresenssi
Linkki kilpailutyöhön: https://www.tiktok.com/@kauppakeskusmylly