Technopolis

Technopoliksen brändikampanja ja kansainvälinen digitaalinen jalkautus

Asiakas

Technopolis

Palvelut

Brändin identiteetti
Luova suunnittelu
Digitaalinen mainonta
Sisältöstrategia
Sisällöntuotanto

Kanavat

Sosiaalinen media
Ohjelmallinen display
Google
Offline

Adaptability is in our nature

Technopolis tarjoaa joustavia toimitiloja, kokoustiloja ja niihin liittyviä kattavia palveluita kuudessa maassa Euroopassa. Parceron ja Technopoliksen markkinointikumppanuus alkoi kesällä 2019 digitaalisella markkinoinnilla ja sisältömarkkinoinnin kehittämisellä. Yhteistyön tavoitteena on tukea Technopoliksen kasvutavoitteita generoimalla liidejä sekä kehittämällä bränditietoisuutta ja -imagoa.

Haaste: miten erottua kilpailijoista, kun viesti on sama?

Vuoden 2021 alussa, keskellä koronapandemiaa joustavuuden tarve toimitilaratkaisuissa oli korostunut. Technopoliksella on jo vuosikymmenten mittainen historia asiakaslähtöisestä ja joustavasta palvelumallista, mutta nyt myös kilpailijat olivat alkaneet tilaisuuden tultua viestiä samasta aiheesta. Haasteemme olikin auttaa Technopolista erottauttumaan kilpailukentässä, joka perustuu asialliseen korporaatiotason toimintaan.

 

Olemme toimitilamarkkinassa aina olleet erilainen eläin, joten kameleontti ja pallokala sopivat mahtavasti kärjiksi. Haluamme muuttaa perinteistä, harmaata toimitilamarkkinointia älykkäämpään, ajatuksia herättävään suuntaan. Mielestäni Adaptability-kampanja Parceron toteuttamana osui hyvin maaliin. Olemme toki saaneet hyvin näkyvyyttä mutta ennen kaikkea asiakkaita kampanjan ansiosta.

Karri Hautanen

CMO
Technopolis Oyj

Ratkaisu: valjastetaan luonto viestimään joustavuudesta

Loimme Technopolikselle markkinointikonseptin, joka loi juuri oikean mielleyhtymän, antoi luovuuden näkyä ja sulautti viestiin myös lämpöä. Sillä oli ala mikä tahansa, sen ei tarvitsisi kuitenkaan olla puuduttavaa.

 – Joustavuus tarkoittaa monia näkökulmia. Sopimusten joustavuutta, ihmisten joustavuutta, palveluiden joustavuutta sekä monipuolisuutta ja niin edelleen. Koko markkinoinnin konsepti rakentui Adaptability-ytimen ympärille, joka kohosi myös yhdeksi Technopoliksen arvoista, Parceron Art Director Robert Lindell kertoo. 

Parceron tiimi haki luonnosta joustavuudelle samaistumispisteitä, jotka erottuisivat ja antaisivat aiheelle tunnetta. Näin heräsivät henkiin pallokala ja kameleontti.

Kaiken ydin “Adaptability is in our nature” sopii siinä Technopolikselle erittäin hyvin, sillä heidän perustekemisensä on jatkuvaa joustavuutta, Lindell jatkaa.

Brändikonsepti yhteisen pallottelun tuloksena

Parcero ja Technopolis tekivät tiivistä yhteistyötä, jonka kautta haluttu lopputulos syntyi. 

– Olemme tehneet yhdessä kauan töitä, mutta nyt oli erittäin mukavaa päästä luomaan yritykselle brändikonseptia, Lindell sanoo.

– On ollut hienoa tehdä Technopoliksen kanssa yhteistyötä. Arvostan heidän suoraa ja rakentavaa kommunikointiaan. Meillä on myös asiakkaan kanssa erittäin vahva näkemys tulevaisuudesta ja mihin suuntaan brändiä halutaan viedä. Se luo kunnianhimoa ja intoa.

Tuloksena mitattavaa muistettavuutta ja uusia asiakkaita


Olemme toimitilamarkkinassa aina olleet erilainen eläin, joten kameleontti ja pallokala sopivat mahtavasti kärjiksi. Haluamme muuttaa perinteistä, harmaata toimitilamarkkinointia älykkäämpään, ajatuksia herättävään suuntaan. Mielestäni Adaptability-kampanja Parceron toteuttamana osui hyvin maaliin. Olemme toki saaneet hyvin näkyvyyttä mutta ennen kaikkea asiakkaita kampanjan ansiosta.“ – Karri Hautanen, CMO, Technopolis

Kampanjan aikana muistettavuutta mittaava Facebookin Ad recall lift rate nousi lähes 18 % tasolle. Yleinen benchmark taas on noin 10%.

Tavoitteletko parempia tuloksia?