
Asiakas
Technopolis
Palvelut
Brändin identiteetti
Luova suunnittelu
Digitaalinen mainonta
Sisältöstrategia
Sisällöntuotanto
Kanavat
LinkedIn
Display
Facebook
Instagram
YouTube
Boosting sales is in our nature
Toimitila-kategoriassa erottautuminen on hankalaa ja eri toimijat tarjoavat usein ainakin hyvin samanlaiselta kuulostavaa pakettia.
Technopolis on kuitenkin aina tehnyt asiat toisin: joustavuus ja asiakkaan toiveiden mukaan tehdyt tilakonseptit ovat aidosti erilaisia – mutta siitä kommunikointi vaati kirkastusta. Luovan konseptin ytimeen nostettiinkin Technopoliksen muuntautumiskyky – ominaisuus joka on tuttu luonnosta ja joka on välttämätöntä kaikille lajeille maapallolla pärjäämiseen. Videoissa ja kuvissa seikkailevat pallokala ja kameleontti jatkavat ydinviestiä visuaalisesti, rikkovat rohkeasti alan konventioita ja kertovat Technopoliksen tiloista hauskan abstraktilla tavalla.
Keskitymme tässä referenssissä esittelemään yhteistyötämme digimarkkinoinnin kampanjan, kehitystyön, strategioiden ja tulosten osalta. Lue myös miten uudistimme Technopoliksen brändin ydinviestin.
LÄHTÖTILANNE
Lähdimme jalkauttamaan viestiä johdonmukaisesti erilaisissa digitaalisissa kanavissa sekä Technopoliksen omissa kanavissa ja tiloissa. Kampanja toteutettiin pääasiassa maksettuna sosiaalisen median kampanjana, jota tuettiin ohjelmallisen ostamisen ja Youtube-videomainonnan avulla.
DIGIMARKKINOINNIN Strategia
- Jatkuva A/B-testaus mainossisältöjen välillä.
- Harkitut eri kampanjatyyppien hyödyntämiset ostopolkumalliin ja kosketuspisteisiin vedoten.
- Kampanjan juoksutus laajalle business-kohderyhmälle, tarkan rajatun kohdentamisen sijaan.
- Kampanjan jaotteleminen kahteen lähtöön, joista kumpikin sisälsi selkeän tietoisuus- ja liikennevaiheen.

Tulokset
Vuodelle 2021 asetettu liiditavoite maksetun sosiaalisen median kautta ylitettiin 42 %:lla.
- +20 % Digitaalisten kanavien kautta tulleiden liidien kappalemäärä vuonna 2021 kasvoi 20 % vuoteen 2020 verrattuna
- +33 % Myyntiliidien määrä digitaalisista kanavista muihin kanaviin verrattuna nousi 33 % vuonna 2021
- 6,13 % Adaptability keskimääräinen yksilöllinen vuorovaikutustaso Facebook-mainonnassa oli korkeampi aikaisempiin kampanjoihin verrattuna. 2020 = 2,05 %, 2019 = 3,42 %
- 0,28 € Facebookissa Adaptability suoriutui kustannustehokkaasti läpi eri kampanjatavoitteiden, yleisöjen ja kohdemaiden
- +42 % enemmän liidejä verrattuna vuoden 2021 liiditavoitteeseen.