Parceron kanssa et vain muotoile brändiä uusiksi, vaan saat eheän kokonaisuuden aina kohderyhmäymmärryksestä kaupallisesti menestyvään markkinointiviestintään.
Hyvä brändityö tekee brändistä ja sen palveluista erottuvia sekä tunnistettavia, herättää luottamusta asiakkaissa sekä työntekijöissä, kasvattaa yrityksen arvoa, mahdollistaa paremman hinnoitteluvoiman ja tehostaa mainoseurojen käyttöä. Se myös vähentää henkilöstön vaihtuvuutta.
7 SYYTÄ BRÄNDIN UUDISTAMISEEN
Tarve brändin uudistamiselle tai päivittämiselle voidaan tunnistaa useiden merkkien ja indikaattorien perusteella. Ota yhteyttä, jos yksikin näistä täyttyy:
- Markkinatutkimus ja asiakaspalaute:
- Jos asiakastutkimukset tai -palautteet osoittavat, että brändisi ei enää resonoi kohdeyleisön kanssa, se voi olla merkki siitä, että brändi kaipaa päivitystä.
- Kilpailija-analyysi:
- Jos kilpailijat ovat päivittäneet brändinsä ja onnistuneet erottumaan selvästi markkinoilla, se voi olla signaali siitä, että myös sinun brändisi tarvitsee uudistusta pysyäkseen kilpailukykyisenä.
- Muuttuvat markkinatrendit:
- Markkinatrendit ja kuluttajien mieltymykset voivat muuttua ajan myötä. Jos nykyinen brändisi ei heijasta näitä muutoksia, on aika harkita uudistusta.
- Yrityksen strategiset muutokset:
- Jos yrityksesi on laajentunut uusille markkinoille, kehittänyt uusia tuotteita tai palveluita tai muuttanut liiketoimintamalliaan, brändin päivittäminen voi olla tarpeen, jotta se vastaa uutta suuntaa.
- Vanhahtava visuaalinen ilme:
- Jos brändisi visuaalinen ilme näyttää vanhentuneelta tai ei enää vastaa nykyaikaisia standardeja, uudistus voi tuoda tuoreutta ja ajanmukaisuutta.
- Epäkonsistentti brändi-ilme:
- Jos brändisi ilme ja viesti ovat epäjohdonmukaisia eri kosketuspisteissä, uudistaminen voi auttaa luomaan yhtenäisyyttä ja selkeyttä.
- Heikko bränditunnettuus tai -mielikuva:
- Jos brändisi tunnettuus tai mielikuva on heikko tai negatiivinen, brändin uudistaminen voi parantaa sen asemaa markkinoilla.
Yhteistyön myötä suunnittelimme Valokuituselle brändi-identiteetin, uudistimme yrityksen visuaalisen ilmeen sekä toteutimme Vapaampi kaista -lanseerauskampanjan, joka näkyi niin televisiossa, ulkomainonnassa kuin digikanavissa.
Tiina Tanttu
Chief Marketing Officer
Valokuitunen
brändiuudistus – METODEINA YHTEISTYÖSKENTELY JA WORKSHOPIT
Tarjoamme kokeneiden ammattilaisten vetämän brändityöprosessin, joka osallistaa asiakkaan ja projektin ydintiimin lisäksi keskeiset sisäiset henkilöt sekä sidosryhmät osaksi suunnitteluprosessia. Digitaalisten työympäristöjen avulla projektiin voi ketterästi osallistaa isonkin työryhmän.
Yhteiskehittäminen ja sen pohjalle rakentuneet edistykselliset suunnitteluprosessit mahdollistavat eri sidosryhmien sitoutumisen sekä ymmärryksen projektin tavoitteista ja lopputuloksesta. Nämä vähentävät investointiin liittyviä riskejä ja lisäävät onnistumisen mahdollisuuksia. Tutustu tarkemmin Parceron brändiuudistuksen prosessiin!
STRATEGINEN YMMÄRRYS brändin rakentamisen tukena
Bränditöitä ei tehdä joka toinen vuosi, joten asiakasymmärrykseen kannattaa panostaa. Se antaa vahvan perustuksen brändityön pohjaksi ja mahdollistaa kaikkien merkittävien sidosryhmien tuomisen osaksi brändin ydintä. Tarjoamme laadullisia sekä määrällisiä tutkimuksia ja apunamme ovat Suomen parhaat tutkimustoimistot.
SUUNNITTELU ja brändi-identiteetti
Suunnittelussa otetaan huomioon ja haastetaan yrityksen tarkoitus, visio, missio, strategia ja arvot, sekä määritellään brändin ydin, brändilupaus, bränditarina, asemoituminen markkinaan ja brändin persoona. Myös asiat kuten brändihierarkia ja vastuullisuusteemat käydään tässä vaiheessa perinpohjaisesti läpi.
MUOTOILU ja brändi-ilme
Muotoilun myötä siirrytään konkretiaan ja brändille määritellään tone of voice, värimaailma, typografia, logo ja logovariaatiot, kuvakieli ja grafiikkakirjasto sekä luodaan nettisivujen look & feel tai pakkaukselle ilme.
Elämään maustetta halajaville 3D-muotoilu, animoidut graafiset elementit, visuaaliset efektit sekä koukuttava äänimaailma luovat viimeistellyn modernin ilmeen ja monimediallista vaikuttavuutta.
BRAND BOOK
Kun kaikki on valmista, työ viedään yksiin kansiin brand bookin muodossa. Brand bookin avulla sisäiset koulutukset ja kumppaneiden briiffaukset hoituvat helposti. Brand book kannattaa mahdollisuuksien mukaan toteuttaa digitaalisena pilveen, jolloin brändin hallinta helpottuu.
Kas näin!
Tehdään
brändistäsi kiinnostava
Ota yhteyttä
Miten kuvailisit yrityksesi brändiä ihmiselle, joka ei ole koskaan siitä kuullutkaan? Jos kuvaus jää värittömäksi eikä herätä tunteita tai tuoksuja, jotain tarttis tehdä.
Meiltä löydät osaamisen muotoilla brändistäsi entistä säpäkämpi.