Asiakas
Okartek Oy
Palvelut
Strategian toiminnallistaminen
Digitaalinen markkinointi ja analytiikka
Kanavat
Suomalaisen muovialan sopimusvalmistajan, Okartekin, tavoitteena oli vahvistaa asemaansa ja kasvattaa markkinaosuuttaan Suomen lisäksi Euroopan markkinoilla. Okartekin kokonaisvaltaisena markkinointikumppanina Parcero otti myös SEO-työn haltuunsa, toivotut tavoitteet silmällä pitäen.
Miten saada jalansijaa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin
Yhteistyön alussa Okartekin hakukonenäkyvyys oli heikkoa kaikilla pääpalveluiden hauilla. Reitti ei myöskään sitä kautta lisännyt tunnettuutta kilpailijakentässä ja potentiaalisten asiakkaiden joukossa. Sivuston rakenne ja sisällöt eivät käytännössä kertoneet mitään hakukoneille tai tiedonhakijoille.
Käynnistettiin hakukoneoptimoinnin projekti, eli SEO-projekti, jonka tavoitteena oli lisätä yrityksen tunnettuutta sekä helpottaa uusasiakashankintaa.
Parcero on osoittautunut meille sopivaksi kumppaniksi, jonka kanssa arvot ja ammattimainen tekeminen kohtaavat. Välillä mietin pitääkö huolestua, kun yhdessä tekeminen on hauskaa. Arvostan sitä, että asiakasta kuunnellaan ja haastetaan, lisäksi tekeminen on laadukasta ja tuloksellista.
Juho-Jari Laine
Asiakaspalvelupäällikkö
Okartek
Analyysista strategiaan ja tehokkaisiin toimenpiteisiin
Hakukoneoptimoinnin projekti aloitettiin kattavalla avainsana-analyysilla, jonka aikana tutkittiin tarkkaan, minkälaisia hakutermejä Okartekin palveluista aidosti käytetään, ja kuinka suuret hakuvolyymit eri hakutermeillä on, eli kuinka paljon potentiaalista kohderyhmää on mahdollista tavoittaa.
Avainsana-analyysin pohjalta luotiin sisältöstrategia, jonka pohjalta muovattiin Okartekin sivuston rakennetta optimaalisemmaksi, ja määriteltiin millaisilla sisällöillä saataisiin hakukonenäkyvyyttä parannettua nykytilanteesta.
Kaikille ydinpalveluille luotiin omat palvelusivunsa, kuten muovin ruiskuvalu-palvelulle sekä lämpömuovaus-palvelulle. Palvelusivujen sisältöjen tuottaminen tapahtui Okartekin asiantuntijoita kattavasti haastattelemalla.
Löydettävyys huipussaan ja jopa yli 100:n sijan nousu hakutulossivulla
Projektin aikana keskityttiin pääpalveluiden löydettävyyteen ja noustiin hakutuloksissa jopa yli 100 sijaa lähtötilanteesta. Kaikki tärkeimmät ydinpalveluihin liittyvät hakutermit saatiin orgaanisissa hakutuloksissa nostettua TOP5-sijoille.
SEO-kehityksen ansiosta Okartekin näkyvyys parani merkittävästi. Okartekin sivusto tavoittaa entistä paremmin uusia potentiaalisia kohderyhmiä.
KOKONAISVALTAINEN MARKKINOINTIKUMPPANUUS
Okartekin ja Parceron kokonaisvaltaisen markkinoinnin kumppanuuden myötä on tehty paljon työtä Okartekin brändin vahvistamiseksi. Erinomaisten SEO-tulosten lisäksi kansainvälistä kasvua on tuettu menestyksekkäästi brändin kirkastamisen ja messumarkkinoinnin avulla. Muun muassa Agritechnica-messujen osastolle suunniteltiin ja toteutettiin tekoälyn avulla hahmo, joka kulkee työnimellä Mörkö.