Kun yrityksesi löytyy sosiaalisesta mediasta, vuorovaikutus kuluttajien kanssa helpottuu. Somesisältöjen avulla voidaan rakentaa brändi-identiteettiä ja tavoittaa laajojakin yleisöjä. Parhaisiin tuloksiin sosiaalisessa mediassa päästään yhdistämällä luovuus ja data sekä strateginen ajattelu.
somemarkkinointi onnistuu toimivan SOMESTRATEGIAn avulla
Meiltä taittuvat somemarkkinoinnin parhaat kanavat eli Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest, LinkedIn ja Snapchat. Ja kun maailmaan tupsahtaa potentiaalinen uusi kanava, otamme sen tietenkin ensimmäisenä tutkivan silmän alle.
Mutta miten hallita kanavien kokonaisuutta? Menestymiseen sosiaalisessa mediassa auttaa somestrategia. Me parcerot olemme mestareita luomaan somestrategioita, koska:
- Valitsemme oikeat kanavat
- Tunnemme kohderyhmät ja tiedämme mistä ja miten heidät tavoittaa
- Meillä on sisältönäkemystä ja kyky taikoa luovia somekonsepteja
- Asetamme kanavakohtaiset tavoitteet ja mittarit niiden seuraamiseksi
- Meillä on ainutlaatuinen yhdistelmä luovaa osaamista ja digimarkkinoinnin näkemystä
Lue lisää: Osuva luova sisältö ostopolun jokaisessa käänteessä
Sosiaalisen median kanavat
Facebook ja Instagram
Facebook ja Instagram tarjoavat laajan ja monipuolisen käyttäjäkunnan, mahdollistaen erilaisten kohderyhmien tavoittamisen. Mainonnan ja kampanjoiden tuloksia voi mitata ja optimoida lähes reaaliajassa. Meta tarjoaa monenlaisia mainosmuotoja, kuten tarinamainoksia, karusellimainoksia ja videomainoksia, mikä tukee markkinoinnin vaikuttavuutta.
TikTok
TikTok tarjoaa mahdollisuuden näkyä erityisesti nuoremmalle yleisölle, joka viettää aktiivisesti aikaa alustalla. Brändien kannattaa erottautua persoonallisella ja mukaansatempaavalla sisällöllä. TikTokin algoritmi palkitsee luovuuden ja aitouden. Alusta tarjoaa myös monipuolisia mainonnan mahdollisuuksia ja mikä parasta, mainonta TikTokissa on edullista.
Lue lisääLinkedIn on ihanteellinen B2B-markkinoinnin kanava ja mahdollistaa markkinointiviestinnän yritysten päätöksentekijöille. LinkedInissä suosittelemme rohkeasti asiantuntijuuden jakamiseen ja verkostoitumiseen, mikä tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luottamusta ja auktoriteettia kohderyhmässä. LinkedInissä yritys voi myös kohdentaa mainontaa tarkallekin kohderyhmälle tietyltä toimialalta tai haluttujen yritysten työntekijöille.
Lue lisääPinterest toimii inspiraation lähteenä käyttäjilleen, mikä tekee siitä ihanteellisen kanavan brändien tuotteiden markkinointiin visuaalisen sisällön kautta. Pinterestistä tavoittaa ostovoimaisen yleisön, joten yritysten kannattaa kohdistaa hankintavaihetta tukevaa mainossisältöä Pinterestin käyttäjille. ”Pinnaaminen” mahdollistaa sisällön pitkäaikaisen näkyvyyden ja jakamisen verrattuna muihin sosiaalisen median alustoihin.
Lue lisääSnapchat
Snapchat tavoittaa tehokkaasti nuoremman sukupolven. Yrityksille kanava tarjoaa mahdollisuuden luoda yhteyden Z-sukupolveen ja milleniaaleihin. Snapchatin geofiltterit ja AR-ominaisuudet tarjoavat uudenlaisia luovia tapoja tehdä brändikokemuksesta interaktiivinen ja henkilökohtainen, mikä edistää sitoutumista brändiin.
YouTube
YouTube-videot tarjoavat yritykselle tilaisuuden tuottaa syvällistä ja vuorovaikutteista sisältöä, joka voi parantaa asiakaskokemusta ja edistää pitkäaikaista asiakasuskollisuutta. Videomainonta YouTubessa voi lisätä bränditietoisuutta ja vaikuttaa ostokäyttäytymiseen, koska käyttäjät viettävät alustalla pitkiäkin aikoja katsoen heitä kiinnostavaa sisältöä.
Lue lisääSosiaalisen median markkinoinnin kokonaisuus Parcerolta
Meiltä hoituu somestrategian lisäksi myös somen sisällöntuotanto, yhteisönhallinta, somemainonta, raportointi ja vaikuttajamarkkinointi. Kuluttajia osallistavissa somekampanjoissa tuemme luovaa markkinointiviestintää mainonnalla, tarkoin valituilla vaikuttajilla ja Community Managerin maagisella kosketuksella.
Haluatko helpotusta yrityksesi sosiaalisen median kanavien hallintaan tai päivittämiseen lisäkäsiä? Ota yhteyttä!
TUPLA STASH
Loimme nuorta kohderyhmää osallistavan sosiaalisen median Tupla Stash -kampanjan, joka kiteyttää seikkailumielen konseptiin, jossa maksimoidaan sosiaalisen median tavoittavuus ja sitouttavuus.
TutustuKAUPPAKESKUS MYLLY
Miten jalkauttaa yrityksesi brändi TikTokiin kohderyhmää puhuttelevilla videosisällöillä? Suunnittelimme ja toteutimme Kauppakeskus Myllylle huikean TikTok-konseptin, joka niittää isosti mainetta myös Raision rajojen ulkopuolella.